•  
  • Bize Ulaşın: +90 (312) 265-0915
  •  
  • Türkçe
  • English

Afet ve Acil Durum Komuta ve Karar Destek Sistemi

 Anasayfa / Projeler / AFAD - KKDS

Seneka AFAD - KKDS

Afet ve acil durum komuta ve karar destek sistemi, afet ve acil durum senaryolarının yönetilmesi amacı ile geliştirilmiş bir sistemdir. Sistem birbiri ile bağlantılı birçok platform üzerinden kullanılabilir olarak yapılandırılmıştır.

Sistemin temel platformu karargah komuta merkezinde kullanılan coğrafi bilgi sistemi destekli bir uygulamadır. Sahadan veya entegrasyon dahilindeki birimlerden eklenen veri, karargah komuta merkezine anlık olarak iletilmekte ve harita ile entegrasyonu sayesinde de bu platformdan olaylara müdahele edilebilmektedir. Bununla birlikte birimler ile iletişim sağlanabilmektedir.

Sistemdeki bir diğer platform olan portalde, kaydedilen veri, Microsoft SQL Server 2012 Denali ile birlikte gelen PowerView özelliği kullanılarak dinamik bir şekilde grafikler ile raporlanabilmesi sağlanabilmektedir. Portalde tutulan canlı veri PowerPoint entegrasyonu sayesinde sunuma hazır olarak raporlanabilmektedir.

Geliştirilen Windows 8 uygulaması ile birlikte, sahadaki personel çevresindeki anlık canlı veriyi tablet bilgisayarında görüntüleyebilmekte ve yeni bilgiler ekleyebilmektedir. Uygulama, Windows 8 tablet bilgisayarın GPS verisi alınarak girilen bilginin yerini kayıt altına alıp komuta merkezindeki harita üzerinde görüntülenebilmesini sağlamaktadır.

Taşradaki birimlerin, geliştirilen Microsoft Office Word eklentisi aracılığı ile yeni olay girişi yapabilmesi sağlanmıştır. BingMap servisi aracılığı ile yazıyla girilen adresin harita üzerindeki konumunu bularak sisteme aktarır.

AFAD - KKDS Özellikleri

  • 1
  • Birim Yönetimi Birimler (sağlık merkezi, polis, itfaiye), kameralar, ambulanslar, kapalı yollar, yardım alanları, yardım alanı kurulumu için uygun alanlar ve enkazlar harita üzerinde görüntülenebilmektedir.
  • 2
  • Haritalı Görsellik Uygulamada birimler, şehirler ve yardım merkezleri listelenebilmektedir. Harita üzerinden istenilen birim, şehir vs.ye görsel ulaşım sağlanabilmektedir.
  • 3
  • Uzaklık Kontrolü Birimler, uzaklığına ve birimin tipine göre filtrelenebilmektedir.
  • 4
  • Hava Raporu Tüm haritadan güncel hava durumu raporu temin edilebilmektedir.
  • 5
  • Görev Yönetimi Harita üzerinden seçilen birimlere Microsoft Exchange Server 2010 - 13 aracılığı ile görev atanabilmekte ve atanan görevler takip edilebilmektedir. Görevlendirilen personel e-posta aracılığı ile uyarılmakta ve Outlook istemcisinde görev olarak listelenebilir.
  • 6
  • Microsoft Lync Server Harita üzerinde çevirimiçi olan birimler görüntülenebilmekte ve seçilen birimdeki görevli kişi ile sesli, görüntülü ve yazılı olarak görüşme sağlanabilmektedir. Bu görüşmeler kayıt altında tutulmaktadır. Bununla birlikte sahada görevli personel ile telsiz iletişimi sağlamak da mümkündür.
Kurumunuz için yazılım çözümleri.